REGULAMIN PLATFORMY B2B


    1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez MTG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu, za pośrednictwem platformy B2B allparts24.pl (zwanego dalej: „Platformą B2B”) oraz określa  zasady  i  warunki  świadczenia  przez  MTG  SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.


§ 1 Definicje


    1. Dni  robocze  -  oznacza  dni  tygodnia  od  poniedziałku  do  piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
    2. Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
    3. Dostawca - oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów, tj. firmę kurierską.
    4. Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Platformie B2B, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Platformie B2B.
    5. Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
    6. Konto Klienta - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta Klienta.
    7. Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę
organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
    8. Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.
    9. Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Platformy B2B.
    10. Sprzedawca - oznacza MTG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu (60-198), ul. Pastelowa 6, NIP: 8751568113, REGON: 526383488, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIIi Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001057777, o kapitale zakładowym w wysokości 5.000 złotych; e-mail: sklep@allparts24.pl, będącą jednocześnie właścicielem Platformy B2B.
Numer BDO - 000638150.
    11. Strona Internetowa Platformy B2B - oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Platformę B2B, działające w domenie allparts24.pl.
    12. Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Platformy, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
    13. Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
    14. Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.


§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie z Platformy B2B


    1. Zastrzega się, że Platforma zgodnie z polityką handlową Sprzedawcy ma charakter zamknięty i przeznaczona jest wyłącznie dla Klientów będących Przedsiębiorcami. Sprzedawca może swobodnie decydować o tym, komu i w jakim zakresie udziela dostępu do tej Platformy oraz, na jak długi czas to następuje, nie naruszając przy tym praw nabytych Klientów.
    2. Zastrzega się również, że z Platformy B2B nie mogą korzystać podmioty,
o których mowa w art. 7aa ustawy z dnia 30.05.2024 r. o prawach konsumenta (tekst jednolity, Dz. U. z 2023 r., poz. 2759 ze zm.). Dokonując Rejestracji na Platformie Klient oświadcza, że umowy sprzedaży zawierane za jej pośrednictwem mają dla tegoż Klienta charakter zawodowy.
    3. Wszelkie prawa do Platformy B2B, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Platformy, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Platformy B2B należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
    4. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie z Platformy B2B było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Platformy to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Microsoft Edge 109 lub Internet Explorer 11 lub Chrome 110 lub FireFox 109 lub Opera 95 lub Safari 11 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Platformy B2B jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
    5. Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Platformy, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Strony Internetowej Platformy na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie
„cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Platformy.
    6. W celu złożenia zamówienia w Platformie B2B za pośrednictwem Strony Internetowej Platformy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w celu korzystania z usług dostępnych na Stronach Internetowych Platformy, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
    7. W celu złożenia zamówienia w Platformie B2B przez telefon, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej oraz aktywnego numeru telefonu.
    8. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Platformy B2B, Strony
Internetowej Platformy lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
    9. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z  usług  świadczonych  drogą  elektroniczną  wiązać  może  się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne,  które  zminimalizują  wskazane  wyżej  zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
    10. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Platformy B2B w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
    11.     Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Platformy w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
    12. Konto Klienta jest przypisane do Klienta, którego dane zostały podane przy rejestracji. Z Konta nie mogą korzystać inne podmioty, w tym w szczególności wyklucza się zawieranie za pośrednictwem tego Konta umów sprzedaży przez inne podmioty. Platforma zawiera jednak funkcjonalność o nazwie „Użytkownicy podrzędni”, dzięki której Klient może ustanawiać i odwoływać pełnomocników upoważnionych do korzystania z Platformy w jego imieniu, w tym zawierania w jego imieniu za jej pośrednictwem Umów sprzedaży. Użytkownicy podrzędni posiadają własny login i hasło umożliwiające korzystanie z Platformy, niemniej przedsiębrane przez nich czynności są zawsze czynnościami podejmowanymi w imieniu i na rzecz Klienta. Zakładając konto użytkownika podrzędnego Klient zapewnia Sprzedawcę, że użytkownik ten zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i zobowiązuje się do przestrzegania jego postanowień. W celu usunięcia konta użytkownika podrzędnego, a tym samym odwołania jego pełnomocnictwa, należy skontaktować się ze Sprzedawcą.
    13.     Klient zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań w celu zachowania poufności i nieudostępniania osobom trzecim Hasła do Platformy. W razie zaistnienia okoliczności wskazujących na podejrzenie, iż Hasło znalazło się w posiadaniu osoby nieuprawnionej, Klient ma obowiązek niezwłocznego   zawiadomienia   o   tym   fakcie   Sprzedawcy, z wykorzystaniem dostępnych środków łączności. W takiej sytuacji Klient
otrzyma od Sprzedawcy nowe hasło na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji. Powyższe stosuje się odpowiednio względem Użytkowników podrzędnych.
    14. Sprzedawca tworzy i wdraża zabezpieczenia przed nieuprawnionym korzystaniem, zwielokrotnianiem lub rozpowszechnianiem treści zawartych na Platformie. W przypadku zastosowania przez Sprzedawcę powyższych zabezpieczeń, Klient zobowiązuje się powstrzymać od jakichkolwiek działań zmierzających do usunięcia lub obejścia takich zabezpieczeń lub rozwiązań.
    15.     Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Klienta, w tym za korzystanie  przez  niego  z  Platformy  w  sposób  niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.


§ 3 Rejestracja


    1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
    2. Rejestracja jest konieczna do korzystania z Platformy B2B, w tym zwłaszcza złożenia zamówienia za jej pośrednictwem.
    3. W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Platformy B2B i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy  poprzez  wybór  odpowiedniej  funkcji  znajdującej  się w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
    4. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, niemniej pozostaje warunkiem korzystania z Platformy B2B.
    5. W trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku Sprzedawca wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta, a także o znanych Sprzedawcy lub przewidywanych odbiorcach tych danych.
    6. Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych nie warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedawcą umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta. Zgoda może być w każdej chwili cofnięta, poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia Klienta. Oświadczenie może zostać przykładowo przesłane na adres Sprzedawcy
za pośrednictwem poczty elektronicznej.
    7. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Sprzedawca dokonuje jego akceptacji. Z uwagi na zamknięty charakter Platformy udzielenie akceptacji pozostaje w swobodnej decyzji Sprzedawcy, podejmowanej z uwzględnieniem obranej przez Sprzedawcę polityki handlowej. Sprzedawca może odmówić akceptacji formularza rejestracyjnego w szczególności, jeśli stwierdzi, że mimo składanych oświadczeń i zapewnień Klient nie jest Przedsiębiorcą lub w relacjach ze Sprzedawcą  pozostaje  podmiotem  wskazanym  w  art.  7aa  ustawy o  prawach  konsumenta,  wspomnianym  w  §2  ust.  2  Regulaminu. W przypadku akceptacji formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym, potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych kontaktowych.


§ 4 Zamówienia


    1. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Platformy B2B nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
    2. Klient może składać zamówienia w Platformie B2B za pośrednictwem Strony Internetowej Platformy lub poczty elektronicznej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
    3. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Platformy, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia następuje przez wybór polecenia "DODAJ DO KOSZYKA" pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Platformy B2B. Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Platformy B2B przycisk
„Złóż zamówienie”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży. Umieszczenie Towaru w koszyku nie oznacza jego rezerwacji. Rezerwacja jest dokonywana dopiero z chwilą złożenia zamówienia.
    4. Klient składający zamówienie za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyła je z adresu poczty elektronicznej podanego podczas Rejestracji wskazanego przy Rejestracji lub z adresu poczty elektronicznej Użytkownika podrzędnego na adres poczty elektronicznej podany przez
Sprzedawcę na Platformie. Klient w wiadomości przesyłanej do Sprzedawcy podaje w szczególności: numer katalogowy oraz jego ilość, spośród Towarów prezentowanych na Platformie oraz swoje dane teleadresowe. Zamówienie przesłane z adresów innych aniżeli wskazane w zdaniu pierwszym nie będą procedowane do czasu ich potwierdzenia przez Klienta.
    5. Po otrzymaniu od Klienta drogą elektroniczną wiadomości o której mowa w §4 ust. 4, Sprzedawca przesyła Klientowi zwrotną wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej, podając swoje dane rejestrowe, cenę wybranych Towarów oraz możliwe formy płatności oraz sposób Dostawy wraz z jego kosztem, jak też informacje o wszystkich dodatkowych płatnościach jakie Klient miałby ponieść z tytułu Umowy sprzedaży. Wiadomość zawiera także informację dla Klienta, że zawarcie przez niego Umowy sprzedaży za pośrednictwem poczty elektronicznej pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar.
    6.     Klient  może  składać  zamówienia  na  Platformie  przez  telefon w godzinach wskazanych na Platformie, dla swej ważności wymagane jest, aby zamówienie było składane z numeru telefonu podanego przez Klienta przy Rejestracji lub z numeru wskazanego jako numer Użytkownika podrzędnego. Zamówienia telefoniczne nie mogą być składane z numerów prywatnych (zastrzeżonych). Klient ma możliwość złożenia zamówienia na Platformie przez telefon wykorzystując do tego numer telefoniczny podany przez Sprzedawcę na Platformie. Klient składa zamówienie przez telefon podając Sprzedawcy w szczególności numer katalogowy spośród Towarów znajdujących się na Platformie oraz jego ilość. Następnie, po skompletowaniu całości zamówienia Klient określa sposób Dostawy oraz formę płatności. Każdorazowo podczas składania przez Klienta zamówienia przez telefon Sprzedawca informuje Klienta o cenie łącznej wybranych Towarów oraz łącznym koszcie wybranego sposobu Dostawy.
    7. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
    8. Po złożeniu zamówienia (niezależnie od formy jego złożenia), Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §4 ust. 7 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży. Wiadomość zawiera także informację dla Klienta, że zawarcie przez niego Umowy sprzedaży za pośrednictwem poczty elektronicznej pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar.
    9.     W odpowiedzi na zamówienie, w razie braku możliwości jego zrealizowania  w  całości,  Sprzedawca  może  przesłać  oświadczenie o przyjęciu zamówienia w części. Jeśli Klient nie sprzeciwi się częściowej
realizacji zamówienia w ciągu 1 dnia roboczego od chwili otrzymania informacji, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, przyjmuje się, że doszło do zawarcia Umowy sprzedaży co do przyjętej części zamówienia.
    10. Anulowanie złożonego zamówienia przez Klienta, a tym samym rozwiązanie Umowy sprzedaży przez Klienta możliwe jest po wcześniejszym zgłoszeniu i zgodzie Sprzedawcy (mogą obowiązywać dodatkowe opłaty magazynowe). Klient może zgłosić chęć anulowania zamówienia telefonicznie / mailowo. W taki sam sposób otrzyma również informację o możliwości anulowania złożonego zamówienia.
    11. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o niemożliwości przyjęcia zamówienia, w przypadku wystąpienia okoliczności ją powodujących. Udzielenie tej informacji następuje drogą mailową.
    12. Jeżeli informacja o przyjęciu zamówienia nie zostanie przesłana w ciągu 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia, przyjmuje się, że zamówienie zostało odrzucone.
    13. Zważając na fakt, że dla obu Stron Umowa sprzedaży ma charakter zawodowy,  Sprzedawca  nie  ponosi  odpowiedzialności  za  dobór i przydatność Towarów do celów wskazanych przez Klienta.


§ 5 Płatności


    1. Ceny na Stronie Internetowej Platformy B2B zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny netto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
    2. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
        a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
        b) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy, z odroczoną płatnością (w tym przypadku realizacja zamówienia i wysyłka rozpoczęte zostaną po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia) – przy czym ta forma płatności jest dostępna wyłącznie dla wybranych przez Sprzedawcę Klientów i tylko do kwoty przyznanego im przez Sprzedawcę limitu kredytu kupieckiego (informacja o wysokości limitu i jego aktualnym wykorzystaniu jest zawsze dostępna u Sprzedawcy, kwota limitu kupieckiego podlega decyzji biznesowej Sprzedawcy i może ulegać zmianie ze skutkiem dla przyszłych umów sprzedaży);
        c) gotówką za pobraniem, płatność do Dostawcy przy dokonywaniu
Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia) – przy czym taka forma płatności jest dostępna wyłącznie w przypadku zamówień o wartości mniejszej niż 8.000,00 zł netto i Dostawy na terenie kraju.
    3. Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 3 Dni roboczych, jeżeli wybrał formę przedpłaty.
    4.     Data płatności za faktury z odroczonym terminem płatności jest określona każdorazowo na dokumencie sprzedaży. W razie zwłoki Klienta z odbiorem zamówionego Towaru, należność Sprzedawcy z tytułu ceny staje się natychmiast wymagalna.
    5. Termin opłacenia faktury to termin wpływu pieniędzy na konto Sprzedawcy, a nie data zlecenia przelewu.
    6. Sprzedawca ma prawo do zablokowania Konta Klienta w przypadku występowania jakichkolwiek przeterminowanych płatności, a nadto, do jednostronnej  zmiany  sposobu  płatności  na  przedpłatę.  Sprzedawca w takim wypadku ma także prawo wstrzymać wszelkie zamówienia w toku, bez skutku popadnięcia w zwłokę lub w opóźnienie, do czasu rozliczenia przez Klienta tychże płatności, a w ostateczności może odstąpić od części lub całości niezrealizowanych Umów sprzedaży – z uprawnienia tego Sprzedawca może skorzystać najpóźniej w terminie 75 dni od ustalonego przez Strony terminu płatności ceny z tytułu danej umowy sprzedaży, której dotyczy odstąpienie, o ile na moment złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy stan zwłoki w płatnościach nadal się utrzymuje.
    7. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawienia i przesłania na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji elektronicznej faktury VAT w formacie .pdf. Tożsama zgoda dotyczy korekt i duplikatów tej faktury. Klient dodatkowo może podać podczas Rejestracji lub później, przez napisanie wiadomości do Sprzedawcy, dodatkowy adres poczty elektronicznej, do wysyłki takich dokumentów (inny e-mail do rozliczeń i faktur). W przypadku wprowadzenia obowiązku korzystania z „Krajowego Systemu e-Faktur”, faktury będą przekazane wyłącznie za pośrednictwem i zgodnie z zasadami systemów w ramach „Krajowego Systemu e-Faktur”. W przypadku braku możliwości przesyłania faktur za pośrednictwem tych systemów (np. z powodu ich czasowego wyłączenia, braku wymaganych funkcjonalności lub zmian prawnych), Sprzedawca jest uprawniony do przesłania Klientowi faktury w sposób wskazany w zdaniu pierwszym i drugim. Ponadto Sprzedawca jest upoważniony do wysyłki wezwań i ponagleń związanych z procesem windykacyjnym, na podane wcześniej adresy poczty elektronicznej.
    8. Klient upoważnia Sprzedawcę do występowania i uzyskiwania ze wszystkich biur informacji gospodarczej, prowadzących swoją działalność na podstawie przepisów ustawy z 9.4.2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (tj. Dz. U. z 2020 r., poz.
389 ze zm.), zwanych dalej „BIGami”, informacji gospodarczych o Kliencie oraz o jego zobowiązaniach jako podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, pozyskanych przez BIG w celu dokonania oceny wiarygodności płatniczej Klienta i oceny ryzyka związanego z zawieranymi transakcjami handlowymi. Sprzedawca zastrzega na swoją rzecz prawo do odstąpienia  od  zawartej  Umowy  sprzedaży,  w  przypadku gdy w jakimkolwiek z ww. rejestrów zostanie ujawniona jakakolwiek zaległość Klienta. Uprawnienie przewidziane powyżej wygasa z upływem 180 dni licząc od terminu, w którym zgodnie z Umową winna zostać uiszczona cena za dane zamówienie lub w momencie, w którym Umowa sprzedaży zostanie wykonana w całości przez każdą ze stron, jeżeli powyższe nastąpi wcześniej.
    9. Towar do czasu zapłaty ceny pozostaje własnością Sprzedawcy. Do czasu przejścia prawa własności Towaru na Klienta, Klient bez wyraźnej pisemnej zgody Sprzedawcy, nie może dysponować Towarem, dokonywać jakichkolwiek jego obciążeń i zezwalać osobom trzecim na korzystanie z niego na jakiejkolwiek podstawie. Bez pisemnej zgody Sprzedawcy nie dopuszcza się dokonywania zastawu lub przewłaszczenia Towaru na zabezpieczenie, ani żadnych trwałych przeróbek w Towarze.
    10. W przypadku, gdy Klient nie wykona Umowy sprzedaży z przyczyn leżących po jego stronie, o ile w Umowie nie zastrzeżono inaczej, Sprzedawca będzie uprawniony odstąpić od danej Umowy sprzedaży po bezskutecznym wyznaczeniu Klientowi odpowiedniego dodatkowego terminu, przy czym ustala się, że odpowiedni dodatkowy termin w tym wypadku wynosić będzie co najmniej 3 dni. Wyznaczenie dodatkowego terminu i oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z ewentualnym wezwaniem do zwrotu Towaru mogą zostać złożone w formie dokumentowej, w tym przesłane na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.
    11. Sprzedawca  w  nawiązaniu  do  treści  art.  4c  ustawy  z  8.3.2013  r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych oświadcza, że posiada status dużego przedsiębiorcy.


§ 6 Dostawa


    1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar zgodny z Umową sprzedaży.
    2. Sprzedawca zamieszcza na Platformie informację o przybliżonej liczbie Dni roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia. Dostawy odbywają się na zasadzie: CPT (Incoterms 2020), chyba że Strony zgodnie ustalą inaczej.
    3. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia lub w razie braku formularza
podany przy składaniu zamówienia. Przy czym Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dostarczania zamówienia w dwóch lub więcej ilości przesyłek.
    4. Przy odbiorze zamówienia Klient zobowiązany jest do dokładnego zbadania przesyłki i zgłoszenia Kierowcy/Kurierowi wszelkich zastrzeżeń co do jej stanu, w szczególności, jakichkolwiek uszkodzeń lub podejrzenia uszkodzeń (zalanie, zgniecenie, zabrudzenie przesyłki), błędnej etykiety i nieprawidłowej liczby paczek. W przypadku stwierdzenia takich zastrzeżeń  konieczne  jest  zażądanie  spisania  protokołu  szkody i sporządzenia dokumentacji zdjęciowej/filmowej na miejscu w obecności Kierowcy/Kuriera oraz wysłanie jej na maila Sprzedawcy w terminie 1 dnia od dostawy. Brak spisanego protokołu szkody i niezwłoczne poinformowanie Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji, mogą spowodować odrzucenie wszelkich zgłaszanych roszczeń. Nadto, w takim wypadku reklamacja nie zostanie rozstrzygnięta do czasu rozstrzygnięcia reklamacji przez samego przewoźnika.
    5. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sprzedawcy przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy.
    6. Możliwe jest też zostawienie doręczanej przesyłki u osoby obecnej pod wskazanym adresem dostawy który został podany podczas składania zamówienia.
    7. Sprzedawca zapewnia, że ze swojej strony podejmie wszelkie możliwe starania, aby Dostawa nastąpiła w ustalonej dacie, niemniej zastrzega się, że termin dostawy może ulec przesunięciu bez skutku popadnięcia przez Sprzedawcę w zwłokę lub w opóźnienie w przypadku wystąpienia siły wyższej lub innych niezależnych od wiedzy i woli Sprzedawcy okoliczności (w szczególności dotyczy to opóźnień, zwłoki lub przestojów produkcyjnych, zaburzeń łańcucha dostaw po stronie producenta lub dostawcy Towaru, jak też wypadków losowych). O przesunięciu terminu dostawy i jego przyczynie Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcy w formie dokumentowej.
    8. Termin dostawy uważa się za zachowany przez Sprzedawcę, gdy przed jego upływem przekaże on zamówione Towary Dostawcy.
    9. Opóźnienie Dostawy nie większe niż 14 dni nie jest traktowane jako naruszenie terminu Dostawy upoważniające Klienta do odstąpienia od umowy lub żądania odszkodowania.
    10.     Klient nie jest upoważniony do odmowy przyjęcia Towaru z powodu drobnych wad.
    11. W przypadku dostawy za pośrednictwem Dostawcy Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od momentu przyjęcia Towaru do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
    12. W przypadku zwłoki Sprzedawcy w realizacji zamówienia, Klient może odstąpić od umowy sprzedaży po wyznaczeniu Sprzedawcy dodatkowego odpowiedniego terminu, który nie może być krótszy niż 30 dni.
    13. W przypadku wysłania Towaru do Klienta za pośrednictwem Dostawcy i stwierdzenia, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, Klient zobowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności Dostawcy zgodnie z punktem 4 § 6.


§ 7 Rękojmia dla Przedsiębiorców


    1. Sprzedawca w stosunku do Przedsiębiorców wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi.


§ 8 Zwroty


    1. Wszelkie informacje odnośnie procedury zwrotów i włączeń z nimi związanych znajduje się w osobnym dokumencie - Warunki Zwrotu dla MTG sp. z o.o.


§ 9 Reklamacja na błędy i brak w dostawie


    1. Klient po otrzymaniu dostawy zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia towarów oraz ich zgodności z zamówieniem. Wszelkie niezgodności co do rodzaju, ilości lub kompletności artykułów należy zgłaszać na maila Biura Obsługi Klienta załączając opis i dowody (zdjęcia, filmy) potwierdzające zaistniałe nieprawidłowości. Dotyczy to zarówno braku lub nadwyżki towaru, niewłaściwych numerów katalogowych jak i otrzymanych niekompletnych pozycji.
    2.     Maksymalny czas składania reklamacji z tytułu braku w dostawie lub niezgodności dostarczonego towaru z zamówieniem to 48 godz. od daty doręczenia przesyłki.
    3. Brak zgłoszenia przez Klienta zastrzeżeń co do dostawy w sposób i w terminach określonych powyżej, równoznaczne jest z potwierdzeniem braku niezgodności. Roszczenia zgłaszane po przekroczonym terminie, nie będą rozpatrywane, chyba że będą dotyczyć wad ukrytych.
    4. Sprzedający rozpatrzy zgłoszenie w terminie do 30 dni, następnie poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu mailowo lub telefonicznie. W przypadku konieczności odebrania towaru od Klienta, Sprzedający zleca
odbiór przesyłki na własny koszt z adresu podanego przez Klienta.
    5. Odstępstwa od jakości, formy, koloru, czy wagi, które są zwyczajowe w branży lub są drobne lub niemożliwe do uniknięcia z technicznego punktu widzenia, nie będą uznawane za wady i nie mogą być reklamowane.
    6. W  przypadku  stwierdzenia  wady  Towaru  lub  jego  niezgodności z zamówieniem Sprzedawca wymieni na swój koszt wadliwy towar na Towar zgodny z zamówieniem i wolny od wad. Braki ilościowe zostaną zaś uzupełnione. O ile Sprzedawca nie postanowi inaczej, wadliwy Towar zostanie odebrany od Klienta. Warunkiem przystąpienia przez Sprzedawcę do wymiany Towaru jest wydanie Sprzedawcy wadliwego Towaru.


§ 10 Gwarancja i odpowiedzialność Sprzedawcy


    1. Wszelkie informacje odnośnie gwarancji i odpowiedzialności Sprzedawcy znajdują się w osobnym dokumencie - Warunki Gwarancji MTG sp. z o.o.


§ 11 Umowne prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży


    1.     Sprzedawca, niezależnie od przypadków wskazanych wprost w przepisach obowiązującego prawa, zastrzega na swoją rzecz prawo do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży, bez konieczności wyznaczania terminu dodatkowego i obowiązku wypłaty jakiegokolwiek odszkodowania, odstępnego itp. Klientowi, w następujących przypadkach: a. wycofania Towaru    ze    sprzedaży/z    produkcji    przez    jej producenta/importera/dystrybutora, b. jeżeli wobec Klienta prowadzone jest postępowanie egzekucyjne, w odniesieniu do tak znaczącej kwoty albo takiej części jego majątku, która w ocenie Sprzedawcy może mieć istotny wpływ na możliwość wykonania umowy sprzedaży przez Kupującego, c. gdy weryfikacja sytuacji majątkowej i finansowej Klienta wskazuje na to, że uzyskanie zapłaty ceny jest zagrożone, tj. w szczególności kiedy: - Klient jest niewypłacalny w rozumieniu ustawy Prawo upadłościowe (t.j. Dz. U. z  2020  r.,  poz.  1228);  -  Klient  jest  zagrożony  niewypłacalnością w rozumieniu ustawy Prawo restrukturyzacyjne (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 814) Uprawnienie przewidziane powyżej wygasa z upływem 180 dni licząc od terminu, w którym zgodnie z Umową winna zostać uiszczona cena lub w momencie, w którym dana Umowa sprzedaży zostanie wykonana w całości przez każdą ze Stron, jeżeli powyższe nastąpi wcześniej.
    2. Sprzedawca może także odstąpić od każdej zawartej z Klientem Umowy sprzedaży  bez  podawania  przyczyny  i  bez  obowiązku  wypłaty
jakiegokolwiek odszkodowania, odstępnego itp. Klientowi, w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
    3.     Jeżeli przedmiotem umowy jest kilka towarów świadczenie ma charakter podzielny. Można zatem odstąpić w części od umowy. Wszelkie postanowienia odnoszące się do skutków odstąpienia od umowy stosuje się w takim przypadku odpowiednio.
    4. Oświadczenie Sprzedającego o odstąpieniu od umowy sprzedaży może zostać przesłane w formie dokumentowej na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.


§ 12 Usługi nieodpłatne


    1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
        a) Newsletter;
        b) Formularz kontaktowy;
        c) Prowadzenie Konta Klienta.
    2. Usługi wskazane w §12 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
    3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
    4. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej lub numer telefonu, wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na Platformie. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.
    5. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty elektronicznej wiadomości w formie elektronicznej lub na telefon komórkowy wiadomości w formie tekstowej (SMS), zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy. Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji.
    6. Każdy Newsletter kierowany do danych Klientów zawiera w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi nieodpłatnej Newsletter.
    7. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub po poinformowaniu Sprzedawcy o takim żądaniu pocztą elektroniczną.
    8. Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Platformy B2B wiadomości do Sprzedawcy.
    9. Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy, możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
    10. Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Platformy, umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas Rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji zamówień oraz historii zamówień już zrealizowanych.
    11. Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta Klienta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.
    12. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy, tj. prowadzenia działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd, jak również w przypadku działania przez Klienta na szkodę innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej Platformy lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych  drogą  elektroniczną  na  adres  podany  przez  Klienta w formularzu rejestracyjnym.
    13. Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Kupującego z tytułu umowy o świadczenie usług elektronicznych obejmuje wyłącznie wypadki zaistniałe z powodu winy umyślnej i ogranicza się wyłącznie do szkód bezpośrednich i rzeczywistych. Odpowiedzialność Sprzedawcy nie obejmuje zatem utraty zysków i przewidywanych korzyści, utraty kontraktów czy też oczekiwanych plonów, pogorszenia plonów, utraty
możliwości zarobkowania, szkód następczych lub pośrednich itp. Ograniczenie odpowiedzialności dotyczy zarówno odpowiedzialności umownej, jak i odpowiedzialności z tytułu ewentualnych zobowiązań pozaumownych w zakresie dopuszczalnym przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
    14. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona przykładowo w formie elektronicznej i przesłana na adres: sklep@allparts24.pl lub za pośrednictwem Konta Klienta, na zasadach opisanych na Platformie. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.
    15. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość lub utrudnienia w korzystaniu z Platformy, wynikające z przyczyn leżących po stronie Klienta, w tym za utratę przez Klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie (niezależnie od sposobu) jego Hasła. Sprzedawca odpowiada jednak, jeśli utrata przez Klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie jego hasła nastąpiło z przyczyn zawinionych przez Sprzedawcę.


§ 13 Ochrona danych osobowych


    1. Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności.


§ 14 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży)


    1. Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
    2. Klient, który dokonał Rejestracji, rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.
    3. Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.
    4. Okres wypowiedzenia dla obu Stron wynosi 7 dni.

§ 15 Siła wyższa


    1. Strony są zwolnione z odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy w zakresie, w jakim jej realizację uniemożliwiły okoliczności siły wyższej. Siłę wyższą stanowi zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Stron, uniemożliwiające wykonanie umowy w całości lub części na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności. Przejawami siły wyższej są w szczególności:
        a) klęski żywiołowe np. pożar, powódź, trzęsienie ziemi, itp.
        b)     akty władzy państwowej np. wojna, stan wojenny, stan wyjątkowy, embarga, zakazy importowania określonych towarów;
        c) strajki u Sprzedawcy lub jego dostawców;
        d) awarie urządzeń wytwórczych u dostawców Sprzedawcy, powodujące przestoje produkcyjne;
        e) epidemie/pandemie i wynikające z nich ograniczenia;
        f) zamknięcia granic, przestoje na graniach i w portach.
    2. Strony  zobowiązują  się  wzajemnie  do  niezwłocznego  informowania o zaistnieniu okoliczności stanowiącej siłę wyższą, o czasie jej trwania i przewidywanych skutkach dla umowy.
    3.     Jeżeli okoliczność siły wyższej ma charakter czasowy jednak nie dłuższy niż czternaście dni, realizacja zobowiązań wynikających z Umowy ulega przesunięciu o okres trwania siły wyższej.
    4. Jeżeli stan Siły wyższej będzie trwał dłużej niż 45 dni, Strony mogą przystąpić do rozmów dotyczących rozwiązania Umowy sprzedaży.


§ 16 Zakaz odsprzedaży Towarów do krajów objętych sankcjami


    1.     Klient zobowiązuje się do bezwzględnego przestrzegania wszelkich obowiązujących sankcji i embarg towarowych nakładanych przez organy UE, USA, ONZ i Rzeczypospolitej Polskiej.
    2.     Klient zapewnia, że Towary, które nabywa od Sprzedawcy nie są przeznaczone do użytkowania w Rosji lub Białorusi ani innym kraju objętym sankcjami UE, USA, ONZ, czy Rzeczypospolitej Polskiej ani nie są przeznaczone na eksport do Rosji lub Białorusi czy innych krajów objętych rzeczonymi sankcjami oraz zapewnia, że nie będą wykorzystywane przez jakąkolwiek osobę fizyczną lub prawną, podmiot lub organ w Rosji i na Białorusi, czy innym kraju objętym sankcjami. Ponadto Klient oświadcza,
że ani Klient ani jego członkowie zarządu, osoby zarządzające, wspólnicy oraz beneficjenci rzeczywiści nie są na liście sankcji UE, USA, ONZ, Rzeczypospolitej Polskiej czy jakiejkolwiek innej organizacji czy kraju. W przypadku zmiany Klient zobowiązuje się niezwłocznie poinformować o tym fakcie Sprzedawcę.
    3. W przypadku naruszenia przez Klienta któregokolwiek z ww. zobowiązań lub złożenia nieprawdziwych zapewnień Sprzedawca może odstąpić od zawartych z Klientem Umów sprzedaży, jak również ma prawo zablokować Konto Klienta. Odstąpienie od Umowy sprzedaży przez Sprzedawcę nie zwalnia Klienta z obowiązku ewentualnych odszkodowań. Z uprawnienia zastrzeżonego niniejszym ustępem Sprzedawca może skorzystać najpóźniej w ciągu 4 miesięcy od dnia stwierdzenia rzeczonego naruszenia, ale nie później niż ciągu 36 miesięcy od dnia zawarcia danej Umowy sprzedaży.


§ 17 Postanowienia końcowe


    1. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Platformy.
    2. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
    3. Regulamin oraz Umowy podlegają prawu polskiemu i pod tym prawem Regulamin i Umowy każdorazowo będą wykładane i interpretowane. Wyłącza się stosowanie Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów sporządzonej w Wiedniu dnia 11 kwietnia1980 oraz konwencji o przedawnieniu w międzynarodowej sprzedaży towarów sporządzonej w Nowym Jorku dnia 14 czerwca 1974 r.
    4. Wszelkie spory dotyczące lub mogące wyniknąć z Regulaminu lub z zawartych Umów, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy miejscowo ze względu na siedzibę firmy.
    5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 1 dnia od dnia opublikowania na Platformie. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami
z wcześniejszymi postanowieniami Regulaminu.
    6. Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
    7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 19.03.2025 r.