WARUNKI ZWROTU TOWARÓW NABYTYCH
OD SPÓŁKI MTG SP. Z O.O. W RAMACH PLATFORMY ALLPARTS24.PL


1. Niniejsze Warunki Zwrotu regulują zasady dokonywania zwrotów towarów zakupionych za pośrednictwem platformy b2b AllParts24.pl, zwanej dalej „Platformą”, od spółki MTG sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (60-198), ul. Pastelowa 6, NIP: 8751568113, REGON: 526383488, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001057777, BDO 000638150, o kapitale zakładowym w wysokości 5.000 złotych; e-mail: sklep@allparts24 tel. 732 083 311, zwanej dalej „Sprzedawcą”.

2. Dla uniknięcia wątpliwości zastrzega się, że niniejszy Regulamin nie ma na celu naruszenia bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, zwłaszcza tych wynikających z ustawy o prawach konsumenta, i ustala wyłącznie warunki zastrzeżonego na korzyść Klienta dodatkowego, umownego prawa odstąpienia od zawartej umowy. Jeżeli postanowienia niniejszego Regulaminu są dla Kupującego mniej korzystane niż uprawnienia wynikające z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, zastosowanie znajdują te przepisy. Platforma – zgodnie z jej regulaminem – pozostaje jednak zamkniętą platformą zakupową, adresowaną przez Sprzedawcę wyłącznie do klientów będących przedsiębiorcami, dla których umowy sprzedaży zawierane ze Sprzedawcą mają charakter zawodowy. Klienci pozostający konsumentami lub przedsiębiorcami na prawach konsumenta chcąc zawrzeć ze sprzedającym umowę sprzedaży winny skorzystać z jej innych kanałów dystrybucji. Postanowienia dotyczące konsumentów i innych podmiotów na prawach konsumenta zostały zawarte w niniejszych Warunkach Zwrotu z ostrożności.

3. Warunki zwrotu określone niniejszym Regulaminem różnią się w zależności od tego, czy zwracany towar jest produktem marki własnej MTG sp. z o.o. (tj. Arvum, Mollis, Kraftor lub Seika), czy produktem marki obcej.

4. Wszystkie zwroty muszą być dokonane zgodnie z procedurą określoną w niniejszym Regulaminie, niezależnie od sposobu złożenia zamówienia.

5. Złożenie zamówienia u Sprzedawcy oznacza akceptację niniejszych Warunków Zwrotu przez Klienta.

6. Niniejszy Regulamin jest stale dostępny na Platformie.

7. Zastrzega się także, że niniejsze Warunki Zwrotu nie dotyczą zwrotów reklamacyjnych i odnoszą się wyłącznie do zwrotów towarów niewadliwych.


§ 1 Procedura Zwrotu


1. W celu dokonania zwrotu Klient zobowiązany jest wypełnić formularz zwrotu (formularz ten zamieszczony jest na Platformie lub można skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Sprzedawcy w celu jego uzyskania). Następnie wypełniony formularz zwrotu Klient zobowiązany jest przesłać Sprzedawcy wraz ze zwracanym towarem na adres: Komorniki 42, 63-004 Tulce. Brak dołączonego formularza do przesyłki może skutkować opóźnieniami w rozpatrzeniu lub całkowitym odrzuceniem zwrotu.

2. Zwrot towaru jest dokonywany na koszt Klienta, chyba, że odrębne przepisy lub umowa z Klientem stanowią inaczej.

3. Zwracany towar musi być w stanie nienaruszonym, w oryginalnym opakowaniu, z kompletną dokumentacją (np. instrukcją obsługi) oraz bez śladów użytkowania (montowania).

4. W przypadku, gdy nastąpi decyzja o odmowie przyjęcia zwrotu przez Sprzedawcę, towar będzie odesłany do Klienta, który jest zobowiązany do zwrotu kosztów nadanej przesyłki. Sprzedawca zastrzega, że paczka, która nie zostanie odebrana przez Klienta, może być wysłana po raz kolejny, wyłącznie za przedpłatą kosztów wysyłki.

5. W przypadku otrzymania przesyłki z towarem niezakupionym u Sprzedawcy, zostanie ona odesłana do nadawcy na koszt Klienta. Ostatnie zdanie punktu 2.4. stosuje się odpowiednio.


§ 2 Warunki Zwrotu dla Marek Własnych (tj. Arvum, Mollis, Kraftor, Seika)


1. Klient ma prawo do zwrotu towaru marki własnej Sprzedawcy, przy czym Sprzedawca zastrzega na swoją rzecz prawo do naliczenia opłaty logistycznej, której wysokość może się różnić w zależności od tego, kiedy doszło do zwrotu towaru.

Zwrot towaru marki własnej może nastąpić w terminie:
    a) 90 dni od daty dostawy – w przypadku klientów będących konsumentami lub podmiotami wskazanymi w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta,
    b) 365 dni od daty dostawy – w przypadku klientów niebędących konsumentami lub podmiotami wskazanymi w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta,

    1.1 W przypadku zwrotu towaru w terminie do 90 dni od daty dostawy, opłata logistyczna nie zostanie naliczona.

1.2. W przypadku zwrotu towaru w terminie od 90 do 180 dni od daty dostawy, zostanie naliczona opłata logistyczna w wysokości 30% wartości zwracanego towaru.

    1.3. W przypadku zwrotu towaru w terminie od 180 do 365 dni od daty dostawy, zostanie naliczona opłata logistyczna w wysokości 50% wartości zwracanego towaru.

2. Minimalna wartość zwracanego towaru to 100 zł netto (nie dotyczy konsumentów i podmiotów wskazanych w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta).


§ 3 Warunki Zwrotu dla Marek Obcych


1. Klient ma prawo do zwrotu towaru marki obcej w terminie 14 dni od dnia dostawy.

2. Niezależnie od terminu dokonania zwrotu, zwrot towaru wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty logistycznej w wysokości 80% wartości zwracanego towaru, chyba że warunki zwrotu stosowane przez dostawcę lub producenta danego Towaru pozwalają na zastosowanie niższej opłaty lub całkowitą rezygnację z jej naliczenia. Ostateczną wysokość opłaty logistycznej można ustalić z Biurem Obsługi Klienta Sprzedawcy. Obowiązek uiszczenia opłaty logistycznej nie dotyczy konsumentów i podmiotów wskazanych w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta.

3. Minimalna wartość zwracanego towaru to 100 zł netto – nie dotyczy konsumentów i podmiotów wskazanych w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta.


§ 4 Brak Możliwości Zwrotu


Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów w przypadku (dotyczy to również marek własnych):

- Towarów, przy których na Platformie widnieje informacja o braku możliwości zwrotu lub taka informacja została przekazana w czasie składania zamówienia (w przypadku zamówień telefonicznych/mailowych);

- Towarów w uszkodzonych opakowaniach lub bez oryginalnego opakowania,

- Towarów uszkodzonych lub posiadających ślady montażu;

- Towarów niekompletnych (z brakującymi częściami lub dokumentacją/ stanowiących element zestawu);

- Towarów wycofanych z oferty Sprzedawcy (za towar wycofany uznaje się Towar, przy którym na Platformie zamieszczono informację „Wycofany”. Ustala się także, że poszczególne Towary będą wycofywane z oferty Sprzedawcy z zachowaniem 30-dniowego okresu przejściowego i w tym czasie będą oznaczone na Platformie ostrzeżeniem „W trakcie wycofywania z oferty”. Zwrot Towaru w okresie przejściowym jest możliwy, o ile jest to Towar zakupiony przed tym okresem) ;

- Towarów przechowywanych w sposób niezgodny z zasadami wiedzy technicznej i wytycznymi producenta,

- Towarów podczas zakupu, których Klient nabył specjalne prawa (nagroda, zniżka itp.), objętych akcjami promocyjnymi lub wyprzedażami;

- opon, akumulatorów, materiałów do pakowania płodów rolnych, tj. sznurków, siatek i folii.


§ 5 Zwrot Środków


1. Zwrot środków za zaakceptowany zwrot towaru zostanie dokonany na konto Klienta w terminie do 14 dni roboczych od dnia przyjęcia zwrotu przez Sprzedawcę. W przypadku konsumentów i podmiotów wskazanych w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta zwrot zostanie dokonany w terminie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa.

2. W przypadku naliczenia opłaty logistycznej – zostanie ona potrącona ze zwracanych środków.

3. Sprzedawca zastrzega, że, nie zwraca kosztów za transport z faktury sprzedażowej – powyższe nie dotyczy zwrotów dokonywanych przez konsumentów i podmioty wskazane w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta.


§ 6 Postanowienia Końcowe


1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych Warunków Zwrotu. Zmiany te wejdą w życie z upływem 1 dnia od dnia ich opublikowania na stronie internetowej i będą znajdowały zastosowanie wyłącznie względem przyszłych transakcji. Nadto zastrzega się, że o każdej zmianie zarejestrowani Klienci będą informowani mailowo.

2. Wszelkie spory wynikające z tytułu zwrotów, będą rozstrzygane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego.