1. Niniejsze Warunki Gwarancji regulują zasady zgłaszania i opisują procedurę reklamacyjną towarów zakupionych od spółki MTG sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (60-198), ul. Pastelowa 6, NIP: 8751568113, REGON: 526383488, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001057777, BDO 000638150, o kapitale zakładowym w wysokości 5.000 złotych; e-mail: sklep@allparts24 tel. 732 083 311, zwanej dalej „MTG”.
2. Warunki Gwarancji różnią się w zależności od tego, czy zwracany towar jest produktem Marki Własnej Sprzedawcy (tj. Arvum, Mollis, Kraftor, Seika) czy produktem Marki Obcej.
3. W przypadku Marek Obcych warunki gwarancji określa dostawca towaru. Może on być objęty gwarancją udzieloną przez producenta/importera Towaru bądź dystrybutora. W przypadku Marek Obcych MTG może wyłącznie udzielić wsparcia Klientowi w procesie reklamacyjnym i pośredniczyć w kontakcie z gwarantem.
4. MTG udziela gwarancji wyłącznie na towary Marki Własnej. Udzielenie gwarancji następuje przez złożenie oświadczenia gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia Klienta w przypadku, gdy Towar nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu. Wraz z Towarem objętym gwarancją MTG wydaje Klientowi dokument gwarancyjny. Dokument gwarancyjny może zostać wydany również w ten sposób, że został udostępniony na Platformie w formacie umożliwiającym Klientowi jego pobranie i trwały zapis.
1. W celu zgłoszenia wady gwarancyjnej towaru, Klient zobowiązany jest uzupełnić formularz reklamacyjny. Formularz reklamacyjny dostępny jest na Platformie. Klient może również skontaktować się z MTG mailowo na adres e-mail: sklep@allparts24 w celu jego otrzymania. Wypełniony formularz Klient zobowiązany jest odesłać mailowo MTG. Po zapoznaniu się z treścią formularza, w ciągu 3 dni od dnia jego otrzymania, MTG zleci odbiór towaru Przewoźnikowi spod adresu podanego na formularzu reklamacyjnym lub w przypadku jego braku, na adres siedziby firmy Klienta.
2. Zgłoszenia gwarancyjne winny być dokonywane najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia stwierdzenia wady towaru.
3. Koszt demontażu odsyłanej części oraz ponownego montażu leżą po stronie Klienta. Koszty transportu towaru pokrywa zaś MTG.
4. Odsyłana paczka powinna zostać zapakowana w sposób zapewniający jej bezpieczny transport do MTG. MTG nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia spowodowane niewłaściwym/niewystarczającym zabezpieczeniem przesyłki.
5. MTG po otrzymaniu przesyłki z towarem ma 30 dni na rozpatrzenie zgłoszenia gwarancyjnego. Termin ten może wydłużyć się maksymalnie do 90 dni jeżeli do podjęcia decyzji niezbędne będzie zasięgnięcie opinii rzeczoznawcy lub producenta. Klient będzie o tym fakcie poinformowany mailowo.
6. W przypadku uznania gwarancji MTG decyduje o sposobie jej rozwiązania – zwrot towaru i uiszczonej za niego ceny, wymiana towaru czy naprawa.
7. W przypadku, gdy nastąpi decyzja o odrzuceniu zgłoszenia gwarancyjnego, towar będzie odesłany do Klienta, który jest zobowiązany do zwrotu kosztów nadanej przesyłki. MTG zastrzega, że paczka, która nie zostanie odebrana przez Klienta, może być wysłana po raz kolejny, wyłącznie za przedpłatą kosztów wysyłki.
Gwarancja udzielana jest na okres 12 miesięcy od daty dostawy.
1. Gwarancji podlegają wyłącznie wady materiałowe i konstrukcyjne towarów. Gwarancji nie podlegają wady powstałe na skutek:
- siły wyższej, pod pojęciem których strony uznają: stan wojny, klęski żywiołowej, strajk generalny;
- uszkodzenia mechaniczne, np. powstałe wskutek upadku,
- normalnego zużycia towaru lub jego części;
- używania towarów w sposób niezgodny z instrukcją lub zasadami prawidłowej eksploatacji i użytkowania,
- modyfikacji/przeróbki towaru,
- złego przechowywania,
- używania towaru niezgodnie z przeznaczeniem,
- wadliwego montażu.
2. MTG nie odpowiada za dalsze wady towarów powstałe w wyniku zwłoki w zawiadomieniu o wadzie, jeżeli wada ta spowodowała inne wady lub uszkodzenia, których można było uniknąć, gdyby w terminie zawiadomiono MTG o zaistniałej wadzie
3. Jakiekolwiek samowolne naprawy lub modyfikacje towaru powodują utratę jego gwarancji.
1. Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Kupującego z tytułu umowy sprzedaży obejmuje wyłącznie wypadki zaistniałe z powodu winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa. Odpowiedzialność z powodu rażącego niedbalstwa ograniczona zostaje przy tym do wartości zamówienia netto, jednak nie więcej niż 15.000,00 zł i ogranicza się wyłącznie do szkód bezpośrednich i rzeczywistych. Odpowiedzialność Sprzedawcy nie obejmuje zatem utraty zysków i przewidywanych korzyści, utraty kontraktów czy też oczekiwanych plonów, pogorszenia plonów, utraty możliwości zarobkowania, szkód następczych lub pośrednich itp. Ograniczenie odpowiedzialności dotyczy zarówno odpowiedzialności umownej, jak i odpowiedzialności z tytułu ewentualnych zobowiązań pozaumownych w zakresie dopuszczalnym przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa. Powyższe pozostaje w mocy również w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron.
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych Warunków Gwarancji. Zmiany te będą znajdowały zastosowanie wyłącznie do umów sprzedaży zawartych po wprowadzenia nowych Warunków Gwarancji.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne obowiązujące przepisy prawa.
3. Data wejścia w życie: 19.03.2025